Home

Bönor var länge ”förbjudet” inom LCHF. Men nu vet man att kolhydraterna i bönor inte påverkar blodsockret utan blir mat åt våra goda tarmbakterier! Så om man blir bubblig och gasig av bönor, har man helt enkelt för LITE tarmbakterier! Dags för probiotika! 🙂

I boken ”Låt bönor förändra ditt liv” kan man också läsa om hur författaren som har diabetes, testat sitt blodsocker med och utan bönor. Det intressanta är att han har lägre blodsocker om han äter bönor före och till maten! Det blir till och med stor skillnad på blodsockret om han äter vitt rostat bröd! Blodsockret höjs inte alls lika mycket då om han äter det tillsammans med bönor!

Jag brukar göra en bönsallad till maten, oftast på blandade bönor, vita, kidney och kikärtor, tillsammans med en vinägrett, rödlök och färska örter, som persilja och/eller basilika.

 

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s