Home

Ännu ett recept från Anna Halléns bok.

Jag är i bak- och matlagningstagen idag…!

Och hade alla ingredienser (förrutom färska kryddor) så det fick bli den här ikväll.

4 portioner
8 champinjoner, skivade
1 paket tärnad bacon
5 dl vispgrädde
2 msk hackad färsk timjan
2 msk hackad färsk persilja
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
4 kycklingfiléer
1 dl jordnötter

Knaperstek baconen och tillsätt sedan champinjonerna och stek tills champinjonerna fått fin färg, ca 5 min. Häll över vispgrädden och lått puttra ihop några minuter. Krydda. Jag hade inte de färska kryddorna så jag tog vitlök och en krispig chilimix istället. Och så glömde jag jordnötterna…

Lägg filéerna i en smord form och häll över såsen.

225°  20-25 minuter.

Jag hade inte filéer utan bröstben. Och ”riktig” bacon.

 

 

 

 

 

 

 

Sallad till.

6 tankar om “Krämig kyckling i ugn

  1. Pingback: Krämig kyckling « Beas matsedel

  2. Pingback: Top Posts (den gångna veckan) « Beas matsedel

  3. Pingback: Krämig kyckling i ugn « anterrabae

  4. Pingback: Snabbval | Beas matsedel

Lämna en kommentar